jiristratil: Ano, každý má tu svoji kulturu posazenou jinak, kýčaři se líbí kýč, vybočenému paranoia, snobovi to co se v nějakých kruzích uznává a člověku kulturně na výši hodnotné umění. A Picasso paranoik byl, uměl, ale zvrtlo se mu to do bludných vizí. Umění pro umění. Takovými umělci jsou potom ti, kteří jejich projevy nepřijímají, obviňováni z nechápání jejich úžasných myšlenek. Také vidím ty některé přednosti těchto umělců, ale již mnohem více jako dříve i jejich destruktivní úniky od poctivosti a serióznosti. Celkový trend vývoje umění je klesající.
Co se na těch "Avignonských slečnách" a dalších podobných obrazech může tak líbit? Ten malířský primitivismus po včech stránkách? Namám nic proti subjektivní stylizaci reality, ta vždy patřila do umění, ale vadí mi Picassovo "natěračství" a cynismus, místo poctivého a dobrého malířství.